Ana Sayfa | Köşe Yazıları | FRAKSİYONEL LAZER VE KULLANIM ALANLARI

FRAKSİYONEL LAZER VE KULLANIM ALANLARI

Pürüzsüz bir cilt ve aydınlık bir çehre, güzel bir görünümün mihenk taşları olunca, birçok alternatif tedavi ve uygulama şekline misafir olan kulaklarımız, hangi işlemin cilde ne tür faydalar sağlayacağı konusunda kararsızlık yaşıyor. Bu sebeple son yılların en yeni ve etkili işlemleri arasında yer alan ve uygulama alanlarının genişliğinden dolayı dikkat çeken fraksiyonel lazeri gelin yakından inceleyelim.

Fraksiyonel lazer nedir?

Ciltteki kollajen ve epitel dokuyu yenilemek amaçlı geliştirilen bir lazer sistemidir. Mikron çapında 169 adet lazer ışınını aynı anda atarak deriye ulaştıran, üst deride fazla değişiklik yapmadan alt deride ısı hasarı yaparak ciltte yenilenme sağlar. Kontrollü hasarlama mekanizmasıyla cilde etki eder. Yani dışarıdan gözle görülmeyen yine mikron çapında küçük yanıklar oluşturur. Ancak kontrollü olarak oluşturulan bu yanıkların etrafındaki geniş sağlam deri alanları, yanık alanlarını iyileştirmek üzere harekete geçerek, cilt yenilenme sürecini başlatır ve cilde etkisini bu şekilde gösterir.

Hangi durumlarda tercih edilir?

Cilt yenilemede, gözenekleri sıkılaştırmada, cilt gerginliğinin artırılmasında ve leke tedavisinde tercih edilir. Ayrıca, derin sivilce izlerinin, ameliyat ve yara izleriyle cilt çatlaklarının tedavisinde de oldukça etkilidir.

Uygulamada ağrı hissedilir mi?

Uygulama sırasında hastalar yoğun bir acı duymamakla birlikte küçük yanmalar hissedebilirler. Bu rahatsızlığın önüne geçmek için işlem yapılacak bölgeye 40-50 dakika öncesinde anestezik etkili uyuşturucu krem uygulanır.

Ayrıca işlem sırasında soğuk hava üfleyen aletler kullanılır. Bu şekilde herhangi bir ağrı ve acı hissiyatı engellenir.

Kaç seans gerekir?

Uygulanacak seans sayısı, ciltte ulaşılmak istenen hedefe ve probleme göre belirlenir. Ancak kesin çözüm arayanlar için önerilen sıklığı, ayda bir kez en az üç işlem şeklindedir.

Yan etkisi var mıdır?

Uygulamadan bir ay önce ve sonrasına kadar güneşe maruz kalınmadığı takdirde bilinen hiçbir yan etkisi yoktur. Burada en çok dikkat edilmesi gereken, cildi güneşten korumak olacaktır; aksi takdirde istenmeyen lekelenmeler oluşabilir.

Uygulama sonrası nasıldır?

Her bir uygulamadan sonra ciltte küçük kızarıklıklar oluşur ancak endişelenecek bir durum yoktur. 24-48 saat arasında kaybolacak bu kızarıklıklardan sonra ufak kabuklanmalar gözlemlenir. Bunların geçme süresi de maksimum bir haftadır.